Byten

Det är enkelt att byta din produkt.
Gör en ny order på det du vill byta till.
Skriv i kassan att du vill byta och
ange order nr på din gamla order.

Kennedies skickar då en digital returfraktsedel som du visar upp hos ditt postombud. Kennedies bjuder på frakten.

För mera information se nedan i FAQ listan.

Returer

Du kan returnera dina varor utan kostnad i butik eller be oss skicka dig om en returfrakt. returfrakten kostar 65 kr.

Maila oss på ehandel@kennedies.se så skickar vi dig en returetikett digitalt som du visar upp hos ditt postombud.

Det är 14 dagars ångerrätt på alla varor förutom underkläder och specialbeställda varor.

För mer information se nedan i FAQ listan.

FAQ

Kan jag ångra min order?

Du har inte möjlighet att själv ändra din order efter du har bekräftat den.
Däremot så kan vår kundtjänst ändra eller ta bort varor ur din order så länge den inte hunnit bli behandlad av av oss.

Kontakta oss så hjälper vi dig

Vår normala leveranstid är 1–3 arbetsdagar efter att din beställning har bekräftats.

Observera att röda och helgdagar ej är inkluderade och att leveranstiden gäller för adresser inom Sverige.

Ibland är vissa varor restnoterade hos vår leverantör. I dessa fall återkommer vi med ett leveransdatum till dig, och i det läget kan du som kund godkänna eller häva köpet.

Fri frakt på alla beställningar över 1000 kr. Alla ordrar under 1000 kr kostar 65 kr.

Vi skickar alla våra leveranser med PostNord så länge vi inte någon annat överenskommits.

Vi skickar större paket till närmast ombud och vanliga varubrev till er brevlåda om möjligt.

Vill du byta sin vara?

Så här går det till;

1. Gör en ny beställning på det du vill byta till.


2. Skriv i kassan på den nya beställningen;

Vilket order nr du har på din gamla order.

3. Kennedies skickar din nya beställning.

4. Använd den kartong du får med din beställning och packa din vara som du vill skicka tillbaka på ett sånt sätt så att den inte förstörs under transporten.

Viktigt att varan är i originalskick med etiketter och eventuell förpackning, så vi kan godkänna din retur.

5. Kennedies skickar en digital returfraktsedel som du visar upp hos ditt postombud.

6. När Kennedies mottagit och godkänt din retur så återbetalas/annulleras din betalning genom Klarna/Shopify.

7. Klart!!! 

Har du frågor kring detta så kontakta gärna oss.

Telefon: 0770 – 25 40 40
Sms:
Mail: ehandel@kennedies.se

Vill du returnera din order?

Du som kund står för 65 kr utav kostanden för returfrakten till oss på Kennedies.
Du kan givetvis om du har möjlighet att utan kostnad lämna in din retur i någon av våra butiker.

Om du vill skicka tillbaka din beställning genom ett postombud.

Så här går det till;

1. Maila Kennedies och be om en digital fraktetikett.

2. Du får då ett sms/mail med en digital etikett. Packa din order varsamt & gärna i samma kartong/förpackning du mottagit din beställning i.
Viktigt för att Kennedies ska kunna godkänna din retur är att varan returneras i ett schysst originalskick med etiketter och eventuell förpackning. 

3. Lägg med följesedeln som du fick med i din beställning eller lägg med en lapp som berätta vilket order nr returen gäller.
Detta för att vi ska kunna administrera din retur snabbt & enkelt.

4. Gå till ditt lokala postombud och visa upp den QR koden vi skickat till dig per sms/mail.

5. När varan kommit till oss och vi har godkänt din retur så återbetalas/annulleras din betalning genom Klarna/Shopify.

6. Klart!

Har du frågor kring detta så kontakta gärna oss.
Växel nr: 0770 – 25 40 40
Sms:
Mail: ehandel@kennedies.se

Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Ångerfristen är 14 dagar.

Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, gäller inte ångerrätten.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara:
Skicka eller lämna tillbaka den till oss.
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.
Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt prova den (gäller ej smycken, strumpbyxor och underkläder).

Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Hämta alltid ut ditt paket i god tid!

Om paketet ligger längre tid än 7 dagar hos ditt ombud riskerar det att skickas tillbaka till oss.

Då är vi berättigade att debitera dig för den kostnaden (expeditionsavgift, hanteringsavgift, packkostnad och returkostnad) på 250 kronor.

Vi försöker alltid hålla vår sajt uppdaterad med varulagret, men eftersom vi delar lager med våra fysiska butiker finns det alltid en chans att någon vara kan ta slut.

Om du har beställt flera artiklar så väljer vi i princip alltid att skicka det vi kan och sedan kreditera den produkt/er vi inte kan leverera.


I vissa fall kontaktar vi dig för att erbjuda en ersättningsartikel eller annan lösning.

Vissa perioder under året så som rea-start, rea-spurt och inför jul så kan det vara högtryck i butiken och för transportbolaget som ger lite längre leveranstider.

Tyvärr är risken för att lagersaldon inne stämmer 100% i butiken också större. Vi gör vårt bästa för att det ska bli så rätt bra, snabbt och rätt som möjligt för dig. 

Detta innebär ibland att alla ordrar inte kan levereras. Vissa beställning måste avbrytas helt, vissa levereras men att någon/några artiklar inte kan skickas med pga att de inte finns.

När Kennedies har mottagit din retur korrigerar vi ditt köp inom fem arbetsdagar.

Klarna/Shopify ska sedan betala tillbaka dig enligt deras rutiner.

Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Kennedies betalar alltid fraktkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket distansavtalslagen och e-handel.

Kan jag kombinera rabatter?

Nej, det går det inte att kombinera rabatter med andra rabatter,
eller rabatter och redan nedsatta varor.

Kan jag använda presentkort på sajten som är utförda av fysiska Kennedies butiker?

Nej, tyvärr går det inte ännu.

Kan jag använda presentkort i fysiska butiker som är utförda av e-handels butiken?

Nej, tyvärr går det inte ännu.

Kortfattat;

Online presentkort funkar bara på online.

Fysiska presentkort funkar bara i fysiska butiker.

Sajten kan innehålla länkar till andra webbplatser. Denna Integritetspolicy gäller enbart sajten. När du länkas till annan webbplats bör du läsa den personuppgiftspolicy som gäller för den sidan.

Notera att Kennedies inte tar ansvar för andra webbplatsers behandling av dina personuppgifter.

Kennedies förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna Integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning ändringarna är nödvändiga för att åtgärda störningar eller för att uppfylla nya legala eller tekniska krav.

Alla ändringar av denna Integritetspolicy kommer att publiceras på sajten.

Kennedies värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt.

Det är Kennedies målsättning att följa alla, vid var tid, gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd.

Denna policy hjälper dig bl.a. att förstå vilken slags information Kennedies samlar in och hur denna används.

Genom att godkänna policyn på sajten i samband med köp eller lämnande av uppgifter samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med nedan. Kennedies Sverige AB, 556824-1185, Husta 6, 731 97 Köping är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter.

Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar eller har lämnat till oss eller som vi samlat in på sajten genom cookies.
De personuppgifter som Kennedies behandlar är ditt personnummer, namn, e-postadress, köp-, betal- och orderhistorik, leveransadress, IP-adress och telefonnummer.

Uppgifterna kan användas för identifikation, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post samt för marknadsföring och information via telefon, om du inte invänt mot detta. Du kan när som helst kontakta oss för att avbryta marknadsföring mot dig som kund. Uppgifterna kan vidare komma att användas för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra sajten, betalningslösningar och betalningsprocesser. Behandling i syfte att förbättra betalningslösningar och betalningsprocesser kan inkludera behandling där dina personuppgifter, bl.a. ditt personnummer, överförs till andra bolag inom Kennedies koncern och tredjepartsleverantörer för att ingå som analysunderlag. Personuppgifterna kan då även komma att samköras med uppgifter från andra register, t.ex. kreditupplysningsregister. Ditt personnummer kommer också att behandlas i samband med köp på uppdrag av (eller på grund av krav från) betalnings- och kreditföretag som behöver detta i kreditupplysningssyfte. Användningen av uppgifterna kan innebära samkörning med andra register, både inom och utom EU, samt att dina personuppgifter överförs till, och behandlas av, andra bolag inom Kennedies koncern i ovan nämnda syften i enlighet med gällande lagar och regler. Uppgifterna kan även komma att samköras eller delas med myndigheter eller våra samarbetspartners för t.ex. tryck och distribution, samt betalningsförmedlare och kreditföretag för betalning eller kreditupplysning. Kennedies iakttar alltid största försiktighet vid sådana tillfällen. Genom att godkänna policyn på sajten i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till att dina personuppgifter överförs till land utanför EES. Om hela eller delar av Kennedies verksamhet säljs eller integreras med annan verksamhet kan dina personuppgifter lämnas ut till våra rådgivare, eventuell köpare och dennes rådgivare och lämnas vidare till verksamhetens nya ägare. Kennedies använder Googles annonstjänster. Du kan läsa mer om Googles insamling, delning och användning av data här.

För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi vidtagit flera säkerhetsåtgärder: Vi har implementerat säkerhetsrutiner och tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter såsom certifieringsteknik för webbläsare.

Vidare har vi vederbörliga brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och det krävs att de anställda identifieras för åtkomst.

Kennedies använder sig även bl.a. av SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). Du som kund behöver kontrollera att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

I syfte att förhindra obehörig åtkomst vid behandling av ditt betal- eller kreditkortsnummer används även envägskryptering

Om du samtyckt till att vara registrerad kund/medlem hos Kennedies sparas dina uppgifter tills du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund.

Om du inte registrerar dig som kund/medlem sparas dina uppgifter så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra Kennedies åtaganden gentemot dig, t.ex. för att uppfylla leverans och garantiåtaganden. Dina uppgifter sparas oavsett aldrig längre än vad som är tillåtet enligt gällande personuppgiftslagstiftning.

Du har, enligt gällande personuppgiftslagstiftning, rätt att en gång per kalenderår gratis få besked om vilka personuppgifter som behandlas om dig, oavsett hur dessa samlats in. Om du vill ha sådan information ska du lämna in en skriftlig begäran till oss. Begäran ska enligt gällande personuppgiftslagstiftning skickas in underskriven av dig per post till den adress som anges på sajten. Den kan alltså inte skickas per e-post.

Kennedies vill säkerställa att dina personuppgifter är korrekta och uppdaterade. Om någon av de uppgifter du lämnat till Kennedies förändras, t.ex. om du ändrar din e-postadress, namn eller betalningsuppgifter eller om du vill säga upp ditt användarkonto, vänligen kontakta Kennedies och lämna korrekta uppgifter.

Du har rätt att när som helst begära att personuppgifterna rättas, blockeras eller raderas. Dina personuppgifter behandlas inte för ändamål som rör direkt marknadsföring om du motsätter dig sådan behandling. Du har rätt att när som helst återkalla ett lämnat samtycke om behandling av personuppgifter. Sådan återkallelse kan begränsas till att endast avse del av behandlingen, exempelvis den som rör direkt marknadsföring.

Kennedies Ehandel

Support Opening Hours

Monday to Friday: 8:00 – 17:00

Söndag,Måndag,Tisdag,Onsdag,Torsdag,Fredag,lördag
Januari,februari,Mars,April,Maj,Juni,Juli,Augusti,September,Oktober,November,December
Det finns inte tillräckligt av dessa artiklar. Endast [max] vänster.
Lägg till i önskelistaBläddra i önskelistaTa bort önskelista
Kundvagn

Din vagn är tom.

Fortsätt handla